Το ξεκίνημα μου στον χώρο του ΕΛ/ΛΑΚ!

Δική μου ζωγραφιά

Κατά την στρατιωτική μου θητεία γνώρισα δύο παιδιά σε δύο διαφορετικά στρατόπεδα, οι οποίοι είναι χρήστες και θαυμαστές του Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα. Ο ένας λέγεται Στράτος και ο άλλος Πάνος.

Συγκεκριμένα όταν τους γνώρισα, o Πάνος χρησιμοποιούσε Gentoo και ο Στράτος την διανομή Ubuntu Linux, την οποία πρώτο αντίκρισα στο laptop του Στράτου. Άνοιγε αρκετές φορές το laptop του και έτσι εγώ είχα την ευκαιρία να πάρω μια γεύση από αυτό το άγνωστο για μένα λειτουργικό σύστημα. Θυμάμαι ότι μου είχε αρέσει πολύ η εικόνα στην επιφάνεια εργασίας της συγκεκριμένης έκδοσης Ubuntu (Intrepid Ibex) και ότι στην ελάχιστη εξερεύνηση που έκανα σε αυτό το λογισμικό, δεν παρατήρησα καμία δυσκολία όσων αφορά την χρήση. Ίσα ίσα μπορώ να πω ότι μου άρεσε η εμφάνιση του, κατά τα άλλα όλα μια χαρά μου φάνηκαν. Αυτό ήταν το έναυσμα για την περιέργεια μου, ήθελα να μάθω περισσότερα για το Ubuntu.

Σε ένα άλλο στρατόπεδο γνώρισα τον Πάνο, ο οποίος είναι έμπειρος χρήστης Linux. Στον Πάνο έβγαλα όλη μου την περιέργεια και του έκανα αρκετές ερωτήσεις, για το τι είναι το Linux, ποιες οι διαφορές του με τα Windows, σε τι είναι καλύτερο και άλλες τέτοιες ερωτήσεις ενός αρχάριου. Αν σκεφτείτε ότι ο Πάνος είχε μεγάλο πάθος όποτε μιλούσε για το Linux, καταλαβαίνετε ότι δεν ήταν δύσκολο για να με ωθήσει ακόμα περισσότερο προς το ΕΛ/ΛΑΚ. Δεδομένης και της νοοτροπίας που έχω ως άνθρωπος αλλά και του τρόπου σκέψεως, η φιλοσοφία του ΕΛ/ΛΑΚ με άγγιξε στο έπακρο.

Κάπου εδώ, έφτασα στο σημείο για να δοκιμάσω το Ubuntu Linux στον δικό μου υπολογιστή. Όταν πείρα άδεια από το στρατόπεδο που υπηρετούσα και πήγα στο σπίτι, το έκανα εγκατάσταση. Γνώριζα από πριν ότι χρειαζόμουν λίγο χρόνο μέχρι να εξοικειωθώ με το νέο μου λειτουργικό σύστημα, μετά την μετάβαση από Windows σε Linux. Αυτό είναι κάτι αυτονόητο όμως. Ένας χρήστης Η/Υ που χρησιμοποιεί για αρκετά χρόνια ένα συγκεκριμένο λειτουργικό σύστημα, αν αλλάξει θα χρειαστεί ένα μικρό χρονικό διάστημα μέχρι να προσαρμοστεί. Εδώ όμως ο Πάνος μου έλυσε τα χέρια, μου παρουσίασε την ελληνική κοινότητα του Ubuntu ή αλλιώς Ubuntu-gr.

Τελικά από τι κατάλαβα, αν δεν νιώσεις εσύ ο ίδιος κομμάτι της κοινότητας… τότε δεν έχει σημασία το τι σου λένε οι άλλοι. Μόλις καταλάβεις πως είσαι μέρος της κοινότητας εξαρχής και κατανοήσεις τον τρόπο που λειτουργεί η κοινότητα, δύσκολα θα αποχωριστείς το Linux. 😉

Στράτο και Πάνο, ευχαριστώ!