Η καλύτερη διανομή Linux αυτό το διάστημα

Linux Mint 15 "Olivia" - Cinnamon

Linux Mint 15 “Olivia” – Cinnamon

Κάποτε ήμουν μεγάλος θαυμαστής του Ubuntu, ήταν ότι καλύτερο για τους νέους χρήστες και κατά την γνώμη μου ήταν η καλύτερη διανομή εκείνο το διάστημα. Φυσικά το λογισμικό πάντα θα έχει προβλήματα, είτε μιλάμε για Linux είτε μιλάμε για Windows ή οποιοδήποτε άλλο λογισμικό. Πάντα θα υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Το μεγάλο θετικό του Ubuntu ήταν και είναι τα αποθετήρια και το κέντρο λογισμικού που έχει, οι αρχάριοι χρήστες μπορούν πολύ εύκολα να κάνουν εγκατάσταση σχεδόν οποιαδήποτε εφαρμογή θέλουν. Για τα αρνητικά δεν θέλω να πω πολλά πράγματα, απλά θα πω ότι αυτήν την στιγμή δεν θεωρώ ότι είναι η καλύτερη διανομή για αρχάριους χρήστες. Είναι καλή, μα όχι ότι καλύτερο. Αναφέρομαι στην έκδοση με Unity. Εννοείτε όσοι είναι ευχαριστημένοι με την διανομή που χρησιμοποιούν δεν τίθεται θέμα, ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί ότι θέλει. 😉 Εμένα προσωπικά δεν με καλύπτει πλέον, το Unity δεν με βολεύει όσο με βολεύουν κάποια άλλα DE και επιπλέον πιστεύω ότι υπάρχουν κάποια ζητήματα ιδιωτικότητας σε αυτήν την διανομή. Δεν θέλω να είμαι άδικος, ίσα ίσα μου αρέσει να είμαι αντικειμενικός και να αναγνωρίζω ότι αξίζει να αναφερθεί. Οπωσδήποτε το Ubuntu ήταν ότι πιο ωραίο για το ξεκίνημα μου στον χώρο του Linux και η κοινότητα του Ubuntu είναι αξιοθαύμαστη, απλά κατά την γνώμη μου όταν η κοινότητα της διανομής είναι πιο καλή απ’ ότι η ίδια διανομή.. τότε υπάρχει πρόβλημα.

Εδώ και μισό χρόνο περίπου πήγαινα από την μια διανομή στην άλλη και δοκίμασα σχεδόν όλα τα DE, ακόμα και window manager χρησιμοποίησα (openbox). Δεν συνήθιζα πάντα να δοκιμάζω διανομές αλλά ήθελα να βρω κάτι για να κατασταλάξω. Ήθελα να βρω την καλύτερη διανομή που υπάρχει αυτήν την στιγμή, κατά την γνώμη μου πάντα. Από ένα σημείο και μετά άρχισα να σκέφτομαι ότι ψάχνω το καλύτερο, την καλύτερη διανομή, το καλύτερο DE και πάει λέγοντας. Άρχισα να αναρωτιέμαι ποιο είναι το πιο βολικό και μοντέρνο DE; Ποια διανομή κάνει την ζωή των χρηστών πιο εύκολη με διάφορα εργαλεία που μας παρέχει; Εντάξει, να είναι και λίγο εμφανίσιμη. 🙂 Αυτή η διανομή για μένα είναι το Linux Mint. Θεωρώ ότι η ομάδα του Linux Mint κάνει πολύ καλή δουλειά, έχει κάνει θετικότατες ενέργειες με το LMDE, το Cinnamon, το MATE, το Nemo. Γενικά είναι μια διανομή που δεν μπορεί να πει κανείς ότι δεν την απασχολεί το desktop. Πιστεύω ότι η ομάδα του Linux Mint θα συνεχίσει να κάνει θετικές ενέργειες και προβλέπω ότι θα κάνει λαμπρή πορεία.

Ενημερωτικά, οι διανομές που δοκίμασα: Linux Mint, Debian, Ubuntu, Mageia, openSUSE, CrunchBang, elementary, Salix, Bridge, SolydXK

Τα DE που δοκίμασα: Cinnamon, MATE, GNOME, KDE, Xfce, Lxde, Openbox (window manager)

Δημιουργία νέων λογαριασμών και φτου ξανά απ’ την αρχή

Όσοι με γνωρίζετε ήδη θα έχετε αντιληφθεί ότι πολλές φορές δημιουργούσα νέους λογαριασμούς και μετά από κάποιο διάστημα τους διέγραφα και έκανα καινούργιους. Σίγουρα θα σας φάνηκε παράξενο που όλο ξεπεταγόντουσαν νέα αιτήματα φιλίας, νέα usernames, νέα email κτλ.. Η αλήθεια είναι ότι υπήρξα αμέτρητες φορές αναποφάσιστος για διάφορα πράγματα… και εκεί που νόμιζα ότι αποφάσισα, ξαφνικά γινόταν κάτι που μου άλλαζε την οπτική που έβλεπα τα πράγματα. Όταν ήμουν μικρότερος άφηνα τους λογαριασμούς μου και έκανα καινούργιους για εντελώς ανούσιους λόγους, τότε δεν με απασχολούσαν σοβαρά πράγματα παρά μόνο το αν θα έχω “όμορφο” username. Τώρα με απασχολούν θέματα όπως η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, η ανωνυμία, η παρακολούθηση από μεγάλες εταιρείες, το φακέλωμα, τέτοια πράγματα.

Με αυτά και με αυτά κατέληξα στο να βρω την ηλεκτρονική ταυτότητα που έχω τώρα, η οποία να με αντιπροσωπεύει απόλυτα. Επίσης συνειδητοποίησα ότι όσο κι αν προσπαθώ, πολύ απλά δεν είμαι ο Stallman! Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούμε να υιοθετήσουμε και εμείς τον τρόπο που λειτουργεί ο κύριος Stallman, σαφώς και μπορούμε.. αλλά είναι αρκετά δύσκολο. Από την άλλη ο Stallman είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, είναι ένα άτομο που αντιπροσωπεύει πολλά πράγματα και γι’ αυτόν τον λόγο είναι ο ίδιος του το άκρο που είναι. Και καλά κάνει. Μήπως να αναφερθώ και στα γεγονότα που έφερε στο προσκήνιο ο Edward Snowden με την NSA και το PRISM; Ευτυχώς που υπάρχει το PRISM Break και με τις εναλλακτικές που προτείνει βοηθάει στο να βελτιώσουμε την γενικότερη ασφάλεια μας στο διαδίκτυο και όχι μόνο. Θα μπορούσε κάποιος να αποφύγει τις μεγάλες εταιρείες που μας παρακολουθούνε και χρησιμοποιούν τα προσωπικά μας δεδομένα για να μας βομβαρδίζουν με στοχευμένες διαφημίσεις και για να μας φακελώνουν; Ναι θα μπορούσε, αλλά έτσι θα ήταν κάπως αποκομμένος από φίλους, γνωστούς, συγγενείς που έχουν λογαριασμούς σε αυτές τις μεγάλες εταιρείες. Ο περισσότερος κόσμος δεν ενδιαφέρεται για τα προσωπικά του δεδομένα στο διαδίκτυο, αν και στην ζωή έξω από τον κόσμο της τεχνολογίας μπορεί να συμπεριφέρεται διαφορετικά. Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να υπάρχει περισσότερο ενδιαφέρον για τα δεδομένα μας ακόμα και στο διαδίκτυο, αλλά δεν θα το αναλύσω αυτό τώρα. Από ένα σημείο και μετά παίζει ρόλο το τι είναι διατεθειμένος θα θυσιάσει ο κάθε χρήστης.

Έχω τώρα gmail, facebook και google plus και θα εξακολουθήσω να έχω, εκτός κι αν όλες οι επαφές μου μεταφερθούν σε πιο ασφαλή και έμπιστα μέσα επικοινωνίας. Κάτι που μάλλον δεν πρόκειται να γίνει. Το λιγότερο που μπορώ να κάνω είναι να χρησιμοποιώ κρυπτογράφηση με αυτά τα πρωτόκολλα επικοινωνίας και να προσφέρω κάποιους άλλους ασφαλέστερους εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας για όσους ενδιαφέρονται.

Αλλαγή διαδικτυακής ταυτότητας

Γεια χαρά!

Αποφάσισα να αλλάξω την διαδικτυακή μου ταυτότητα. Ως τώρα το username που χρησιμοποιούσα σχεδόν παντού ήταν το filippos.xf, το νέο username που θα χρησιμοποιώ είναι το cpfotiadis και βγαίνει από το Chris Philip Fotiadis. Κάνω αυτήν την αλλαγή γιατί πιστεύω ότι το cpfotiadis με προσδιορίζει καλύτερα, είναι πιο οικογενειακό και πιο επαγγελματικό σε σχέση με το προηγούμενο. Για τρόπους επικοινωνίας μπορείτε να δείτε στην σελίδα επικοινωνία.