Η καλύτερη διανομή Linux αυτό το διάστημα

Linux Mint 15 "Olivia" - Cinnamon

Linux Mint 15 “Olivia” – Cinnamon

Κάποτε ήμουν μεγάλος θαυμαστής του Ubuntu, ήταν ότι καλύτερο για τους νέους χρήστες και κατά την γνώμη μου ήταν η καλύτερη διανομή εκείνο το διάστημα. Φυσικά το λογισμικό πάντα θα έχει προβλήματα, είτε μιλάμε για Linux είτε μιλάμε για Windows ή οποιοδήποτε άλλο λογισμικό. Πάντα θα υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Το μεγάλο θετικό του Ubuntu ήταν και είναι τα αποθετήρια και το κέντρο λογισμικού που έχει, οι αρχάριοι χρήστες μπορούν πολύ εύκολα να κάνουν εγκατάσταση σχεδόν οποιαδήποτε εφαρμογή θέλουν. Για τα αρνητικά δεν θέλω να πω πολλά πράγματα, απλά θα πω ότι αυτήν την στιγμή δεν θεωρώ ότι είναι η καλύτερη διανομή για αρχάριους χρήστες. Είναι καλή, μα όχι ότι καλύτερο. Αναφέρομαι στην έκδοση με Unity. Εννοείτε όσοι είναι ευχαριστημένοι με την διανομή που χρησιμοποιούν δεν τίθεται θέμα, ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί ότι θέλει. 😉 Εμένα προσωπικά δεν με καλύπτει πλέον, το Unity δεν με βολεύει όσο με βολεύουν κάποια άλλα DE και επιπλέον πιστεύω ότι υπάρχουν κάποια ζητήματα ιδιωτικότητας σε αυτήν την διανομή. Δεν θέλω να είμαι άδικος, ίσα ίσα μου αρέσει να είμαι αντικειμενικός και να αναγνωρίζω ότι αξίζει να αναφερθεί. Οπωσδήποτε το Ubuntu ήταν ότι πιο ωραίο για το ξεκίνημα μου στον χώρο του Linux και η κοινότητα του Ubuntu είναι αξιοθαύμαστη, απλά κατά την γνώμη μου όταν η κοινότητα της διανομής είναι πιο καλή απ’ ότι η ίδια διανομή.. τότε υπάρχει πρόβλημα.

Εδώ και μισό χρόνο περίπου πήγαινα από την μια διανομή στην άλλη και δοκίμασα σχεδόν όλα τα DE, ακόμα και window manager χρησιμοποίησα (openbox). Δεν συνήθιζα πάντα να δοκιμάζω διανομές αλλά ήθελα να βρω κάτι για να κατασταλάξω. Ήθελα να βρω την καλύτερη διανομή που υπάρχει αυτήν την στιγμή, κατά την γνώμη μου πάντα. Από ένα σημείο και μετά άρχισα να σκέφτομαι ότι ψάχνω το καλύτερο, την καλύτερη διανομή, το καλύτερο DE και πάει λέγοντας. Άρχισα να αναρωτιέμαι ποιο είναι το πιο βολικό και μοντέρνο DE; Ποια διανομή κάνει την ζωή των χρηστών πιο εύκολη με διάφορα εργαλεία που μας παρέχει; Εντάξει, να είναι και λίγο εμφανίσιμη. 🙂 Αυτή η διανομή για μένα είναι το Linux Mint. Θεωρώ ότι η ομάδα του Linux Mint κάνει πολύ καλή δουλειά, έχει κάνει θετικότατες ενέργειες με το LMDE, το Cinnamon, το MATE, το Nemo. Γενικά είναι μια διανομή που δεν μπορεί να πει κανείς ότι δεν την απασχολεί το desktop. Πιστεύω ότι η ομάδα του Linux Mint θα συνεχίσει να κάνει θετικές ενέργειες και προβλέπω ότι θα κάνει λαμπρή πορεία.

Ενημερωτικά, οι διανομές που δοκίμασα: Linux Mint, Debian, Ubuntu, Mageia, openSUSE, CrunchBang, elementary, Salix, Bridge, SolydXK

Τα DE που δοκίμασα: Cinnamon, MATE, GNOME, KDE, Xfce, Lxde, Openbox (window manager)

6 comments

  1. Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι, το Linux Mint είναι όντως ένα καταπληκτικό λειτουργικό και το χρησιμοποιώ καιρό τώρα, το Cinnamon για να ακριβολογώ. Αν και αρκετό καιρό τώρα ασχολούμουν με το Ubuntu άρχισε να με κουράζει η Unity είναι η αλήθεια. Το Mint είναι πιο απλό αλλά και εμφανίσιμο όσο δεν πάει.

    Να πω επίσης πως υπέροχο (αν και δύσκολο στην εγκατάσταση – κατά τη γνώμη μου) είναι το Salix. Πάρα πολύ γρήγορο και ωραίο, αλλά όχι για αρχάριους. Λένε πως το Linux Mint – MATE είναι πιο σταθερό σε σχέση με το Cinnamon, ισχύει; Γιατί δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ.

  2. Θα ήταν πάρα πολύ καλό για το Linux Mint αν δημιουργούσαν τα δικά τους αποθετήρια με εφαρμογές, όπως έχει το Ubuntu. Έτσι ώστε να μην χρειάζεται να τραβάμε τις εφαρμογές από τα αποθετήρια του Ubuntu, γιατί αυτό συμβαίνει τώρα στην Ubuntu based έκδοση. Βέβαια το Linux Mint έχει και την LMDE έκδοση η οποία είναι βασισμένη στο Debian, ωστόσο υπάρχουν κάποια προβλήματα εκεί στην εγκατάσταση ενημερώσεων. Πάντως ναι, θεωρώ πολύ καλή διανομή το Linux Mint.

    Πράγματι και το Salix είναι πολύ καλή διανομή, αλλά όπως είπες δεν είναι ότι καλύτερο για αρχάριους χρήστες. Ίσως παλιότερα το Cinnamon να είχε αρκετά προβλήματα γιατί ήταν η αρχή, τώρα όμως να πω την αλήθεια δεν έχω προσέξει αρκετά και σοβαρά προβλήματα. Ίσα ίσα είμαι μια χαρά, άντε ένα μικρό προβληματάκι το πολύ να εντώπισα σε κάποια φάση, δίχως να είναι κάτι σημαντικό όμως. Πιστεύω ότι είναι καλά και τα δύο, το Cinnamon και το MATE, ίσως το δεύτερο να είναι ελάχιστα πιο ελαφρύ από το πρώτο. Επίσης πιστεύω ότι το Cinnamon είναι το μέλλον της διανομής, το έχω στο μυαλό μου ως η πρώτη επιλογή και αν δεν αρέσει σε κάποιον τότε περνάει στην δεύτερη επιλογή, το MATE. Βέβαια υπάρχουν κι άλλα γραφικά περιβάλλοντα (βλ. KDE, Xfce, Lxde), είναι ανάλογα το τι ψάχνει ο καθένας. Για μένα το Linux Mint είναι η καλύτερη διανομή και το Cinnamon το καλύτερο γραφικό περιβάλλον αυτήν την στιγμή.

  3. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, όταν σκέφτομαι Linux Mint το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι το Cinnamon για γραφικό περιβάλλον. Αυτό όμως που πραγματικά θα ήθελα να έχει το Linux Mint είναι το software center του Ubuntu.

  4. Η κάθε διανομή έχει τα θετικά και τα αρνητικά της, όπως ανέφερα στο άρθρο το δυνατό σημείο του Ubuntu είναι τα αποθετήρια του και το Ubuntu Software Centre. Το Linux Mint έχει το δικό του software manager το οποίο είναι παρόμοιο με αυτό του Ubuntu, η αλήθεια είναι ότι ίσως θέλει λίγη βελτίωση αλλά πιστεύω μπορεί να κάνει κάποιος την δουλειά του. Σε αυτό το βίντεο μπορούμε να δούμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κάνουμε εγκατάσταση εφαρμογές στο Linux Mint.

  5. Μέχρι πρόσφατα χρησιμοποιούσα αποκλειστικά Puppy Linux. Μετά την “συνταξιοδότηση” του Barry (δημιουργός και βασικός developer του Puppy), η κοινότητα άρχισε να διαλύετε. Έτσι αποφάσισα να ψαχτώ για κάποια άλλη διανομή που να μπορεί να μου προσφέρει κάτι παραπάνω απ’ το Puppy αλλά να τρέχει και στο αρχαίο netbook μου! Μετά από μια βδομάδα δοκιμών αμέτρητων διανομών, το Linux Mint με XFCE έκανε την δουλειά και με το παραπάνω!! Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος και μπορώ άνετα να πω πως είναι η καλύτερη διανομή αυτή τη στιγμή!

  6. @Christos Koulaxizis είναι δυσάρεστο όταν ακούω ότι διαλύετε μια κοινότητα μετά την συνταξιοδότηση του δημιουργού και του βασικού developer. Για ακριβώς αυτόν τον λόγο δεν πρέπει ποτέ μια κοινότητα να βασίζετε σε ένα άτομο μόνο. Ναι Χρήστο και η Xfce έκδοση του Linux Mint είναι πολύ καλή. Μου αρέσει το Xfce, απλά στο συγκεκριμένο laptop που έχω με intel κάρτα γραφικών όταν κάνω scrolling στον browser κάνει καρεδάκια. Θέμα compositing του Xfce θα είναι υποθέτω σε σχέση με την κάρτα γραφικών μου. Κατά τα άλλα είναι πολύ καλή διανομή. Όσο περνάει ο καιρός το Linux γίνεται όλο και καλύτερο.